lørdag den 13. november 2010

En skarp til halsen : lav din egen snaps på sorte kastanjer

Jeg har fået nogle vildt seje kastanjer af min ven Søren.

De hedder sorte kastanjer og jeg har aldrig hørt om dem før. De dufter dejligt godt af efterår, citrus og ingefær. Det er guf.

Det fede er så, at man kan lave god snaps af dem.
Ideen er simpel og lidt lige som den gang man kom knuste tyrkisk peber i den yndefulde Jomfru-Ane gaden snaps. Få fat i noget brødumsnaps, en skarp kniv, en flaske og så er du i gang.
Alle ingredienser klar.
Chop Chop og så ned i flasken.

Sådan ser de ud inden i. De er megt fedtede og deres gule farver smitter af på alt

 På med snaps.

'
















Efter alt det hårde arbejde, så skal man have en lille en. Her blåbærsnaps.

5 kommentarer:

  1. Mmums, hvornår er det færdigt? Kan vi få en smagsprøve, når vi kommer? Jeg glæder mig til at se hvordan forstaden ser ud.

    SvarSlet
  2. Jeps . Der er flere forskellige snapse når i kommer på besøg og flere forskellige mærkelige pølser.

    SvarSlet
  3. Hvor er de sorte kastanjer fra ?

    SvarSlet
  4. jeg har fået dem af Søren... Jeg ved faktisk ikke hvor han har fået dem fra. Men rare er de.

    SvarSlet
  5. ... det er simpelhent sådan en fed måde at bruge sorte kastanier på.

    total yndlings sschnaps! :D

    SvarSlet